7e maj

Den har veckan har varit ganska hektisk med mycket att gora. Borjade mandagen med att traffa kilimanjaro guiden for lite briefing, kolla vad vi har for klader etc. Vilket var ganska kul ocksa.

Pa tisdagen kande jag bara inte for att ga till jobbet, sa jag hangde med Pontus och Marie till stan istallet for att bli lite allmanbildad. Vi dok upp utanfor Arusha International Conference Center, dar vi skulle till avdelningen for United Nations Tribunal for Democratic Rep. of Rwanda (eller nat sant). Vi skulle iaf titta pa en rattegang gallande folkmorden i Rwanda for 16 ar sedan (den du!)
Vi kom dit runt nio tiden, fick signa in och fa visitors pass och sedan blev vi eskorterade till salen. Han som var anklagad var en foredetta ungdomsminister som var anklagad for 'geneside' och 'crimes against humanity' och nagra sadana punkter.. Hans forsvar var att han hade gomt sig pa den franska ambassaden i Rwanda och da inte varit inblandad i att ge order om att morda folk. Valdigt intressant, dock en valdigt utdragen process da han har suttit haktad sedan 2006.. Sa vi fick val inte sadar jatte mycket svar, vid elva tiden var det en paus fram till tva. Sa vi gick och kakade brunch pa ett cafe och begav oss sedan till en hotell pool. Dar vi sedan spenderade resten av dagen, invantade nagra andra innan vi gick och kakade middag pa kina restaurang. En bra dag, bade intressant och avkopplande. Finns det nagon bra anledning att skippa jobbet ar det val att kunna saga att man varit pa rattegang i Tanzania angaende folkmord..

Pa torsdagen akte jag och pontus in till stan igen. Alltsa inget jobb da heller.... Denna gang skulle vi till immigration office for att kolla lite hur det ligger till med visum (inte visste vi att vi skulle ha svar efter fem min..) Sa resten av dagen spenderade vi pa internet cafe och varldens kanske godaste lilla korv moj som saljer gatukoks hamburgare till halva priset jamfort med andra.
Pa eftermiddagen begav vi oss for att plocka upp all utrustning vi ska ha for att klattra kili. Fick jackor, byxor, mossor och hej och ha. Vad som inte passade var skorna. Man maste namligen ha tva till tre par strumpor pa sig, vilket gor att mina egna skor ar for sma. Och storleken dom hade at mig var alldeles for stor. Sa vi fick aka hem och forbereda en ny dag i stan pa fredagen..

Da gick jag dock till jobbet. I en och en halv timme. Teacher Anna skulle pa mote med hela organisationen och jag var den enda volontaren dar sa hon skickade hem alla barn vid tio tiden.. Sa min sista dag pa jobbet var inte direkt jobbig.
Efter jobbet gick jag till ett cafe med Elin och Johanna och spenderade kanske tva timmar till att ata milkshake och lasagne. Helt ok. SEDAN blev det stan med pontus :P Vi hamtade upp skorna, som nu passade bra, och gick sen till en marknad och inhandlade massa tjocka strumpor.

Hemma sen blev det en sista middag med Marie, som jag delar rum med. Baba hade slaktat tre honor fran tomten sa vi fick kyckling och pomes frites :) En lugn fredagkvall med kortspel och lite konyagi och choklad.

Idag blir det nog ocksa ratt sa lugnt. Marie flyger i eftermiddag och de andra ar i Moshi over dagen.
Imorrn blir det att packa infor Kili som vi tar oss an pa mandag. En vecka med vandring i snitt 6 timmar om dagen. Latt som en platt!

Vi hors nar jag bestigit afrikas hogsta berg. Badaaye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0