wiho igen

Horde foresten att Milan slog Inter med 2-1. Pippo och Kaka malgorare ofcourse, har ju fatt milan trojan nerskickad nu sa kanske kan ha den pa mej idag, haha. Fast har nere vet dom forstass inte nagonting om europeisk "soccer".. Men nu ska det bli Champions League nasta ar ocksa! Kaka fixar allt

Wiho :D

Aah idag ar det sista dagen pa skolan for den har terminen. Hade mitt sista prov igar och det var inte alls sarskilt svart. Efter provet gick jag och Hanna ner till Manly och kopte glass och satt i solen och hade det skont. Det har varit ganska varmt den har veckan, iaf i solen.
Pa eftermiddagen gick jag, Hanna, Stine och Julie ner igen, vi gick och kopte ost, kex och vin och snabbmat som vi sedan tog med oss till Veris lagenhet. Hon ska aka hem efter den har terminen, var inte nojd med kurserna osv. Sa vi hade en liten sista maltid med henne :P  hehe. Det var jatte trevligt, satt och snackade massa skit och sant som vanligt. Sen runt evla tiden borjade vi hora ljud fran lagenheten brevid. Horde att dom skrek pa varann. Sen typ efter en halvtimme lat det som att nagon grat. Sa vi stangde nyfiket av tv'n och lyssnade mera. Och man horde tydligt att det var en tjej som storbolade och killen bara fortsatte att skrika pa henne. Det var pa spanska men Veri som kan spanska horde att det var "hora" hit och dit och "om du gor sa igen ska jag fan bla bla". Sa Veri ringde polisen. Vi visste ju inte om han verkligen slog henne, men det lat riktigt obehagligt. Polisen kom efter tio min kanske, och vi horde att dom fick komma in i lagenheten iaf. Sen vet vi inte vad som hande. Det blev tyst. Far val hoppas att det inte var nat allvarligt eller att polisen tog hand om det ifall det var det. Sa det var ett litet konstigt slut pa kvallen, men det var mysigt iaf :)

Idag ska jag packa fardigt det sista. Jag forstar inte hur jag kan ha sa har mkt grejer som jag har.. Verkar ha mer an dubbelt sa mkt som nar jag akte ner, men anda har jag inte kopt sa mkt eftersom det har varit lite knapert med pengar. Jag har kopt boxar har pa skolan som man kan ha och packa i som man lamnar och forvarar har under lovet. Jag har tva st jatte stora :/ plus min resvaska som e proppis som ska med pa semestern. Plus att jag ocksa nu har fatt ladan som morsan skickade hemifran med massa klader och skit. Haha, jag har for mkt klader! :D men jag gillar det. Fick en ny troja av mamma som hon skickat ocksa :) en vit fin kofta typ. Fick en gosedjurs-apa ocksa. Var for att jag ville ha ett gosedjur hemifran men han fick inte plats. Men ska nog ha den har apan som en liten trigger till att jag ska klara nasta termin bra och att jag ska fa ett bra jobb pa min industry training sa jag sedan efter den kan aka till Borneo och radda apor som ar mitt dromresmal for tillfallet, hehe :P .

Idag ska jag packa klart det sista, har egentligen inget att packa kvar, men har lite klader som ligger framme ftersom jag maste han agonting att ha pa mej dom sista dagarna ocksa. Ikvall sen ar det End of term party, borjar nere i cr17 och sen har skolan hyrt Cerutis, ett stalle nere i Manly. Ska bli riktigt kul.
Imorrn ar det utcheckning mellan 06-10.. Kanns ju lite smajobbigt.. Men det ar val bara att pallra sig upp. Far betala om man missar tiden, och det har jag nog inte riktigt rad med. Vi ska sen ta farjan in till Sydney med var packning och checka in pa ett hostel dar. Allt for att fa det lite billigare. Det kostar $44 att bo kvar pa skolan till lordagen, sa hostel i Sydney ar ungefar halva priset. Plus att det blir billigare taxi eller bussresa till flygplatsen pa lordagen.
Da blir det av till Brissie! Ska bli sa javla skont. Sag pa nyheterna igar att dom hade 27 grader varmt! haha, heelt okej. Far se sen vad bussresor kostar om vi ska ta oss nagonstans. Kan ju inte vara i Brisbane i 20 dagar, men som sagt, money issue..

Det kanns som att det har varit en bra forsta termin iaf. Har lart mig att peka ut Mauretaniens huvudstad pa kartan, vet hur perfekt service ska vara i vilket jobb som helst, har lart mej forsta riktigt grotig norksa OCH riktig bush-australienska, jag har fatt prova pa att surfa, jag har ridit i skogen pa aussie-bush style, har fatt lara mej hur man gor Smorse (skitt gott godis) av amerikanare, har varit pa festival och blivit av med kameran och har druckit en och annan ol lite da och da.

Nu ska jag nog ta och pallra mej upp ur sangen, mala min tanaglar hett roda, fingernaglar punkaktigt svarta och sen ar jag nog i behov av en dusch. Sen bar det av pa fler aventyr :)

Nu ar det bye bye room 108 - hey hey Brisbane!


image35



Jag ar lycklig! nastan lika lyckig som Tommy - http://www.youtube.com/watch?v=TJ01iVKQm8k -


Fotbollsproffs?

- http://www.youtube.com/watch?v=lsZg7tENc5E -

Hahaha!

.

Trust me, it's paradise. This is where the hungry come to feed. For mine is a generation that circles the globe and searches for something we haven't tried before. So never refuse an invitation, never resist the unfamiliar, never fail to be polite and never outstay the welcome. Just keep your mind open and suck in the experience. And if it hurts, you know what? It's probably worth it. 

- Leo DiCaprio, The Beach

Hellooo

Fruktansvart skont. Har varit en helvetes vecka med fyra final exams. Hade forsta i onsdags och det fjarde idag. Nu ar det bara ett data prov kvar och det ar inte forens pa onsdag sa har nagra dagar att vila nu. Sen ar allt slut. For den har terminen vill saga. Proven har val gatt helt okej, svart att saga, men jag tror inte att jag kommer att faila nagon kurs iaf. Det jobbiga ar att det inte ar nagra om-prov om man inte far godkant. Sa darfor har det varit lite stressigt den har veckan med fyra prov pa rad med allt vi har gjort. Darfor idag efter provet imorse gick vi ner till Manly en svang, jag kopte en film, eller jag kopte The Beach och fick en annan pa kopet. Sa det var ju lite fyndigt. Sen gick vi hem och kollade pa the beach och knaprade kakor. Nu ska jag nog sova en liten svang, ikvall blir det utgang till Shore Club. Nar vi antligen har mojlighet att ha tankarna pa annat far man fan ta chansen. Sa det blir lite halvfirande ikvall, sen har vi sista provet pa onsdag och sen ar det End of Term Party pa torsdagen. Langtar som en galning. Fast det ar battre nu nar det varsta liksom ar over, en lattnad. Forut i borjan av den har veckan var det ganska stor abstinens efter att fa semester. Holl pa att forsmakta pa denna o. 

Ska ta mej en tupplur innan middan :)  Har inte blivit mkt sova den har veckan som sagt.

Tjillevippen

RSS 2.0