20 mars

I onsdags var vi pa marknad efter jobbet. Fick med mig tre begagnade kjolar hem. En som faktist var ganska snygg och tva stycken som ser ut som mormors kjolar som jag kan klippa av och mixtra lite med. Allt for ca 5kr...

I torsdags gick vi ut och kakade middag. Bestallde vitloksbrod till forratt da vi var skit hungriga allihopa. Enligt servitoren skulle det ta ca 15 minuter innan det skulle komma. Vet inte om han egentligen menade 50.. Efter ca 45 minuter kom min varmratt.. Men inget vitloksbrod.. Ca 10 minuter senare kom forratten. Och en kvart efterat kom de andras mat. Da hade jag redan atit upp.. Gissa hur mycket dom fick i dricks.
Efter middagen gick vi till Via Via. Det duggregnade ute men vi tankte att det kan ju vara lite kul att ga ut och gora nanting iaf, och skulle det borja sporegna sa kunde vi ju alltid kora slutscenen i Step Up 2. (hip hop dans i regnet)
Men det holl sig och slutade regna tillslut. Da vi var dar ganska tidigt sa var det forst som en bar innan det drog igang, men det var trevligt det ocksa. Sen stannade vi till klockan 4... Hemma vid tjugo i fem, upp till jobbet vid sju..
Som tur var var det playday pa fredagen sa jag kunde mest sitta i skuggan och titta pa.
En powernap nar jag kom hem och sen gick vi ut och kakade och tog en ol pa kvallen.

Pa lordagen gick pa Tengeru marknaden igen. Hittade denna gang en Kanga, en traditionell kjol, typ en sarong, som det star en liten text langst ner pa. Hon jag kopte den av kunde ingen engelska sa hon kunde inte oversatta, nar jag kom hem och fragade Mama fick jag reda pa att "Mangu ndye tumaini lango" betyder "Allt mitt hopp finns hos gud"..... Ja ja..
Pa kvallen var vi bjudna pa bbq hos grannarna som aven ager det foretaget som tog oss pa safari. Hur mkt kott som helst, beef, kyckling och get. Med pommes och sallad, riktigt smaskigt.

Imorrn efter jobbet ska vi in till stan och kopa bussbiljetter, pa fredag bar det namligen av till Zanzibaaaar! En tio timmars lang bussresa till Dar es Salaam, och sedan bat over. Ska bli riktigt skont att bara fa ligga pa en strand och bara chilla. Bara det inte borjar regna, det har regnat i tre fyra dagar irad nu, sasongen verkar vara igang.

Anyways, dags att kila. Pusselipuss



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0