20 juni

Tog mig upp ganska tidigt idag for att ut och shoppa. Tackar och bockar odmjukast till de som har skankt pengar till barnen. Det rackte till en basketkorg med boll, tva andra bollar, hopprep, rockringar, 100 pennor, 2 myggnat och ett kladesplagg. Och 65 godisklubbor..... Akte till ett shoppingkomplex i Njiro, rikemansomradet dar dom har riktiga affarer. Men nar jag kom dit sa hade kvinnan som jobbar i leksaksaffaren naturligtvis valt att ta en ledig dag. Inget forvanande i tanzania.. Sa dar stod jag och svor till en sakerhetsvakt hur i helvete dom bara kunde stanga en affar mitt pa en mandag. Han tyckte jag kunde komma tillbaka imorrn, men det tyckte inte jag.. Tillslut gick han och hamtade nagon slags agare av shoppingcentret som tydligen hade nyckel till affaren. Sa jag fick ga in och handla det jag ville ha :) Tror nog att dom faktiskt var glada att dom oppnade den da jag spenderade en javla massa pengar.

Ska hamta min tvatt snart. Har lamnat in pa kemtvatt da jag var valdigt lat nar jag skulle tvatta precis alla mina klader och lakan, dessutom ar det sa sjukt billigt att det ar svart att motsta.

Har min sista dag med barnen imorrn. Dela ut mina grejer, saga hejda, grata en skvatt, saga hejda till familjen i usa, och sedan hem till en sista natt i stan. Pa onsdag beger jag mig till Dar es salaam for att upptacka den hemska staden. Ska anda bli lite coolt att se lite mer an vad jag sett nar jag akt igenom med bussen till zanzibar.

Hem och packa ikvall, har sjukt mkt grejer, vet inte hur jag kan ha sa mkt mer an nar jag kom ner.. Men men. Hatar dessutom att packa. Sa vi far se hur lang tid det tar. Formodligen hela natten.

Vi hors i Dar :)
Pussel

Kommentarer
Postat av: Sanja

Vilken fin hemsida du har!. Jag har precis startat en egen, kolla gärna in den:)//Sanja

2013-10-12 @ 14:31:32
URL: http://stylebyfredricka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0