18 juni

Var i usa igar och halsade pa barnen. Efterat gick jag upp till St Vivian for att halsa pa barnen dar. Foljde sedan med Alice hem till hennes hem for att ge lite presenter. Hon fick en bok och en malarbok med kritor. Lillebrorsan fick en Man united troja och en plastboll och gammelfarmor fick en stor tjock sjal/halsduk/sarong grej. Sen blev jag bjuden pa ris och bonor och te. Bibi satt och pratade och pratade hur mkt som helst, jag satt och nickade och sa knappt ett enda ord. Aven om hon hade pratat engelska sa hade jag nog anda inte forstatt vad hon sa da tanten knappt har nagra tander i munnen. Hon sa nagonting om Kiswahili nagra ganger, formodligen att jag borde lara mig mer... Det var iaf valdigt trevligt anda, alla var glada och Bibi tackade gud och kysste mina hander nar jag gick. Tog det som en komplimang. Dom fragade om jag skulle komma tillbaka nasta fredag, sa kanske pa tisdag. Borde dock ha en tolk med mig da..

Kom hem till stan ganska sent sa det var morkt nar jag gick av bussen. Lite skraj horde jag att nagon kom springande bakom mig. Nar jag stirrat ett tag sag jag att det var tva sma barn. Dom stannade och gick nar dom kom fram till mig, och vi hade sallskap nastan hela vagen hem. Jag kande mig trygg for att ingen vill ju rana nagon som gar med sma barn, och dom kande sig nog trygga for att jag var vuxen. Alla var nojda och glada.




Besok hos Alice

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0