11 juni

Jag fyllde ar igar, tackar sa mycket. Firades forst i torsdags hemma i Usa med lite ol (och ipren) och sedan utgang pa via via. Riktigt kul, lite markligt att nar man kommer dit fryser man som en gris for att det ar utomhus, men nar man gar darifran svettas man som ett svin for att man dansat sa mycket. En lyckad kvall, aven om jag madde piss nar kvallen var slut.
Pa fredagen akte jag till usa for att saga hejda till Elin som aker hem. Blev en fika och fodelsedagskaka.
Kvallen spenderades pa masai camp dar det var liveband och sedan dans battle. Det var inte sa mkt folk, ar det aldrig riktigt pa fredagar, men det var riktigt kul. Bra lyckat fodelsedagsfirande med andra ord.
Pa lordagen motte jag upp Johanna pa Empire sports bar dit hon hade tagit med de tva sonerna i familjen (17 och 19 ar gamla). Sedan akte vi till Masai camp och spenderade 4 timmar dansande. Lite oroliga blev vi dock nar vi tappade bort smabroderna, som aldrig varit pa masai camp och dessutom var ganska packade. Jag hade dock avsagt mig ansvaret da jag inte langre bor i huset.... Men vi fann dom tillslut, kul hade dom haft iaf.

Forra veckan tog jag med Alice, ett utav barnen pa barnhemmet, for att ta passfoton. Tog ungefar tva timmar vad som egentligen skulle kunnat ta 10 minuter. Lar er Africa time, sager nagon en kvart betyder det minst en timme.. Pole pole, ingen bradska.
Dagen efter gick jag forst till banken for att projsa och sedan tog jag med Alice och hennes nio (!) skrivbocker jag inhandlat, till St. Vivian Primary school. Fick vanta till hon hade atit lunch pa barnhemmet, jag fick ocksa ris och bonor (deras ris ar faktiskt fantastiskt gott!) Alla barnen var ju nyfikna pa vart vi skulle nagonstans nar dom sa att hon skulle skynda sig att ata. Hon kastade i sig maten och satt och pratade med de andra med hela munnen fullproppad med ris, "me st vivian, st vivian!" Sen begav vi oss upp till skolan och jag fick lamna henne dar och aka hemmat.
Ska dit imorrn igen och fa kvitto och hej och ha. Se hur hon klarar sig.
Har bara tva veckor kvar nu, har en hel del att fixa. Att planera ar ju inte direkt min starka sida. Sa vi far se hur det gar helt enkelt.. Fick precis ett telefon samtal av en av lararna pa skolan som fragade vart jag var, skulle ha akt dit idag egentligen for att fa mitt kvitto. Forklarade att jag inte kunde komma for jag var i stan, "okey bye". Jaha.. Att vara trevlig skulle ju inte skada.. Men men. Far val lov att ta nagra minuter dar imorrn.

Anyway, ska tillbaka till mitt upptagna liv.
Badaaye


Forresten sjukt att Berthold hade namnsdag haromdagen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0